februari 28, 2013

Man ser inte skogen för alla träden är i vägen; verkligheten är vacker öppna ögonen o se

Verkligheten är egentligen vacker. Öppna dina ögon o se hur du har det runt omkring dig. Ibland ser man inte skogen för alla träden är i vägen.
Här om dagen satt jag o njöt o solen i minus 5 grader på balkongen.
Man är ju medveten o mera van med dessa vita jet strålar på himmelen av flygplanens avgasdumpningar.
Men rätt vad där var; blev det ett svart streck efter ett flygplan. Tyckte det lät som ett lättare motorflygplan. O jag har ju ingen avancerad kamera. Men om ni zoomar in  så ser ni i alla fall vad jag menade. Jag är ju dessutom synsvag...ser bara med justering på höger öga. Men datan är ett fantastiskt hjälpmedel som hjälper mig att hålla kvar denna hobby. Jag fotograferade massor tidigare. Och idag när jag ska fotografera o har sämre synskärpa. Måttar jag som jag tror att objektet ska vara med mobilens kamera. Tar alltid för säkerhets skull ett par extra foton. Och sedan när jag kommer hem. Sätter jag mig vid datan o redigerar. Har inget avancerat program. Men det är kui att lära sig o försöka.
Så här kommer fotot taget med min mobil från balkongen....det kom en polishelikopter strax efter o cirkulerade o letade efter någonting. Men inget har nämnts på nyheterna eller skrivits om i vår lokala tidning...så vem vet vad som hände???



*****************************************************