december 05, 2012

o jisses så mycket snö det kom på en gång...vecka 49 slog alla rekord




skulle man kunna få önska en lite mer normal vinter...lite mer normal snö o inte allt på en g?????




idag var jag faktiskt tvungen att ge mig ut i eländet..fick pulsa i snö upp till knäna...o de som väntade på bussen fick vänta...till slut fick de gå...o det var säkrare att gå i körbanan...de få bilar som var ute körde fast...




 det har kommit ca en halv meter snö på väldigt kort tid...det är inte så att vi 08 or är extremt dummare bara för att det råkar snöa...nix...abbsolut inte..
igår gjorde vi god mat som räckte idag oxå...jag kokade fläsk korv i gott kryddat vatten..eller förresten sjööööd det...för korv ska aldrig koka bara sjuuuda...ja ja pappa jag vet....o till den hade vi min hemlagade senap o kokt potatis...det var busigt gott...skulle kunna leva på det hela veckan nästan...


nu ska jag göra mig en kopp varm välling o sen får vi se...dax att sova förståss...o först nu har snöfallet o vinden mojjnat här o plogbilarna far ute bland husen o deras oranga lampljus dansar fram o förhoppningsvis kan man ta bussen någonstans i morgon..idag rullade de inte ens...

******************************************************