september 08, 2012

måste ha blivit gammal satt o grät framför tvn...

usch jag måste ha blivit gammal...för härom dagen satt jag o grät framför tvn...fick sådan minnes flash-back till programmet "Minnenas television"..wow...det var ju Arne Weise då så klart...o ett helt himla underbart program inspelat 1988 med då 81-årige trubaduren Gustav Torrestad...min mormors idol...den farbrorn träffade jag när han var o sjöng hos mormors kvinnogille på södermalm en gång...han doftade jättegott...hans syster var gift med Dan Andersson...poeten...o min mormor hade musik på stenkakor till sin stora radiomaskin...den fick jag tidigt lära mig hur man skötte...man kunde ladda den med 10 stenkakor åt gången...ställa in den på 78 varv o sen sitta o lyssna...saknar det där nål knastret idag från dagens musik....tyvärr har jag inga skivor kvar eller ens mormors radiomaskin men har goooglat ner liknande bilder för att komplettera...vilka minnen...vilka tårar....jisses...blev genast 5 år igen o tillbaka på min mormors gata Alströmmergatan 45D 2 trappor över gården längst in med utsikt över jude-kyrkogården.....suckar...saknar...lyssnar...o har hittat igen musik på både spotify o you tube....tack musiken att du finns kvar...tack svt för ett helt himla underbart program...då var tv en upplevelse...idag väljer jag bort reklamkanalerna för att få kvalitets tv....och för att få drömma ifred...vill inte bli väckt mitt i en film eller annat program med tråkig trist verklighets baserad reklam...tack svt.





sen ärligt talat politiker, känner ni er själva så väl att ni MÅSTE lägga in licensen för tv o radio i skattepengen????
******************************************************