maj 04, 2012

In memorian dagar stundar..usch säger jag bara

Har ett par jobbiga In Memorian dagar nu i veckan o helgen som kommer...tar dem nu på raken o smäller in bilder efteråt...suck..ibland blir man deppig för mindre..ska iväg till gravarna i morgon o plocka in lykta...om den står kvar förståss...


* 5/5 2010  min lilla systers dödsdag...dagen före hon skulle fylla 50....


*6/5  min lilla systers födelsedag hon skulle ha fyllt 52 i år


*7/5 min mors födelsedag hon skulle ha fyllt 83


* 9/5 en glad minnesdag min nye sambo fyller 63...


Måste vara ödet som gav mig en ny sambo med födelsedag nästan samtidigt som de närmaste runt mig?????


Jag tror på det...annars är meningen ganska meningslös.
















Jag har laggt in lite bilder från vårt balkongliv oxå..här uppe bland trädtopparna...nu blommar halva häggträdet o björkarna för fullt...atjoo atjoo atjoo prosit...host host...de stora fina korgarna har min nye sambo gjort o dem ska jag plantera i så småningom..väntar tills efter Kristi Himmelsfärds helgen så det inte är så många järnnätter med frost kvar...ska sätta 2 hallonbuskar..o sen får vi se..fått fröer på en ny pion sort...mina trogra följeslagare i vardagen är tvätt- o diskmaskin...är sååå tacksam att vi har fått tvättmaskin..var ett helt äventyr innan o tvätta...vi hade en halv kilometer att gå till tvätt stugan..o tog alltid sista natt passet mellan kl 22-01 så tvätten kunde hänga kvar o torka för sen skulle man släpa allt upp 96 trappsteg igen...nu slipper man sådant o det är såååå skönt....trevlig fortsättning på Maj månad allesammens...om ni undrar; så är det min halva bror som står vid min systers kista o tar kort vid hennes begravning för 2 år sedan har varken sett eller hört av han sen dess...