februari 28, 2012

28/2 2012 en tung minnesdag ur flera aspekter

28/2 2012 en tung minnesdag ur många aspekter....


* Minnesdag för mordet på Olof Palme
Jag minns än vad den dagen gav mig. Jag skulle ha dejtat min blivande sambo för första ggn. Men fick jobba då ordinarie personal i vårt gatukök uteblev. Jag jobbade natt till 01.30 o körde hemmåt ganska trött på morgonkvisten. Löpsedlarna hade ännu inte kommit upp...och jag gick o la mig. Vaknade sedan till nyheten som chockade en hel värld.


* Minnesdag för min fars födelsedag.
Han skulle ha fyllt 84 år idag om han fått fortsätta leva.
Men den 18/6 1997 dog han.
* Maria har namsdag i almenackan idag.
I vårt led av släkten hette alla Maria som 2a namn av kvinnfolket. Således firar jag o min dotter namsdag idag.


Jag har noterat att ödet fört in en del positiva saker runt denna dag i mitt liv. För det måste vara Ödet som ger mig världens finaste väninna som fyller år denna dag.
Monika...du finns där ställer upp o du orkar med mina nycker, min migrän som ställer till det och du är bara helt himla underbar. Tack för din vänskap.
Jag ser fram emot kvällen då vi ska gå ut o äta tillsammans.


En annan väninna som jag tyvärr dessvärre har förlorat kontakten med.. var du Kära L.
Jag sätter inte in någon bild på dig..men nämner dig för din plats i mitt hjärta har du kvar..jag vet det var min bristande kommunikation med cosmos som gjorde vår senaste fnurra..o jag saknar dig. Önskar dig allt gott på din födelsedag idag också självklart.


Livet ger o Livet tar...jag hoppas att jag äntligen lärt mig släppa det förflutna o lärt mig leva i nuet..tacksam för att just leva.
Livet är en gåva det är svårt att förvalta det rätt...men gör alltid det du känner blir bäst.