augusti 12, 2012

20120812 nummerologi magi, stjärnfall, kräftskiva o sommarens värsta jättemygga

Det är knytt i luften denna Augusti månad gott folk...idag skriver vi nummerologi magi 2012-08-12...det ger själsifrran 7 för er som vet...o inatt skulle det vara stjärnfall..men över min del av fjollträsk var det tvärmulet o mörkt..icke en stjärna föll framför mina ögon..



o i morse
blev jag väckt av värsta JÄTTE MYGGAN som inade envist så det inte gick att fortsätta sova...hann fotografera den när den oförtrutet satt på min blåvingeblommas blad o filosoferade eller vad den nu gjorde...bilden är tagen utan zoom eller förstoringsobjektiv o inte retuscherat,,,
o igår blev det så dax för dessa kräftor ÄNTLIGEN...o som vi slurpade o åt o drack..ja vi är värsta sortens matfrossare..men det bjuder vi på...det blev 2 kartonger kräftor från LIDL o de var underbart goda...idag smakar hela munnen som ett salt Medelhav....
vi börade med tortilla wraps o en häftigt stark köttfärsröra i...för när jag stekte den härom dagen var jag tvärilsk på min gybbe...men nu har det släppt....här kommer lite bilder...

jag fick först snabbtina dem lite förståss

och intet är som väntans tider.....

de var många o goda o ljuvliga

la upp dem vackert på ett fint upplägninsfat...
lite för ögat o mer för magen...SLURP
 l



kräftor kräfva dessa drycker; från LIDL o sååå
gott...raaaaaaaaaaaaaap

tortilla wrapsen blev ruskigt heta i sin kryddning i min ilska..men förbaskat gott o passade alldeles utmärkt till för rätt vi har kvar av den röran o det blir rest middag idag...



MUMZ MUMZ FILLI BABBA







var lagomt gott med dessa dryker o faktiskt drack vi inte upp allt....

det har hänt saker i min blomterapi oxå...nya blommor har knoppats o slagit ut...o blomm-räddnings akuten har omplanterat 2 st som inte trivdes i samma kruka...

                                                         är det någon som vet vad
                    detta är för blomma?
                   Oxå en pelargon????






i morgon börjar vecka 33 o om14 dagar fyller jag 25++....nu låter vi sommaren fara fram som den har samvete till o njuter av att ljuset stannar ett litet tag till...sommarvärme kan man ju glömma...eller?
*****************************************************