november 20, 2015

SOCIALTJÄNSTEN I KUNGSÖRS MÖRKAR I JOURNALER O SLÅR REKORD I SKADESTÅNDSUTBETALNINGAR

den här bloggen kommer snart att tystna totalt jag är inte ens värd ett hem i kungsörs kommun de vill hellre ha flotta tjänstebilar o egna privata förmåner än hjälpa dem som bor i kommunen....jag skrivs ut på måndag en månad precis före julafton..jag erbjuds då av en ny person jag aldrig pratat med att komma till kungsör från västerås...ska jag gå...och vart ska jag ta vägen sedan..ger ni mig en nyckel till mitt nya hem...ärendet ligger nu i förvaltningsrätten...o där lär det ligga tills jag dör..det blir ett trevligt datum på min gravsten i alla fall 24/11....tack för det underbara sverige.



Från: Majvor Bekk 
Skickat: den 20 november 2015 09:57
Till: 'Leo Hulkko'
Ämne: Patient skrivs ut mån 23/11 från avd 95

Hej Leo och Jeff. Vår gemensamma patient/klient skrivs ut från avdelningen på måndag den 23/11, som det ser ut skrivs hon ut till hemlöshet med risk för nya självmordsförsök trots idoga försök att hitta lägenhet eller vandrarhemsboende. Patient står i bostadkö till flera bostadsföretag och har tagit många kontakter, undertecknad har skrivit intyg för medicinsk förtur i bostadskö. Psykiatrin avd 95 inklusive mig kan inget mer göra eftersom hon är färdigbehandlad rent psykiatriskt det akuta skeendet vad gäller inneliggande patienter. Hon kan fortsatt ha en stödjande kontakt med undertecknad kurator om hon bor i KAK och tillhör vårt upptagningsområde inom Allmänpsykiartrin. Ett försök har gjorts att få en övergångsplacering/ rehab på en avd som heter Lövhaga på V.s sjukhus men de hade ej plats. Patient hänvisar till en psykologutredning som gjordes i Enköping i somras som visar att hon lider av PTSD (posttraumatiskt stressyndrom)och blev  rekommenderad 10 KBT samtal.  Hon kan ev. få möjlighet till KBT här efter en tids väntan.

En ytterligare möjlighet har prövats och det var om det skulle finnas plats på korttidsavdelningen på äldreboende i Kungsör, vid samtal med Leo idag på fm så uppfyller hon inte dessa kriterier för att få bo där en tid för återhämtning/rehabilitering.

Jag lämnar nu över detta ärende till dig Jeff och Leo har hand om LSS utredningen. Jag skickar detta mail även till patient för kännedom. Jag kommer via telefon att ta kontakt med patient i dag på fm. På måndag och tisdag är jag ej på arbetet nästa vecka. Vet ej hur vi gör med SIP på tors den 26/11 kl 10.00 den kan kvarstå eller ställas in eller om det är lämpligt, förflyttas till er på Soc och det kanske är ni som då skall kalla. Hör gärna av er vad som händer.


inte ens min kurator får tag på ansvariga på socialtjänsten i kungsör och det är bara tvär nej på allt.

jag har medfödda kroniska handikapp är inte missbrukare eller kriminell ändå sparkar kommunen i kungsör väldigt hårt mot mig.

Jeff Hausel (jeff.hausel@kungsor.se)


2015-11-19


Till: birgitta persson

Du är välkommen till socialtjänstens kontor i Kungsör den 23/11 för fortsatt samtal och bedömning av din situation. Det du i första hand behöver göra är att redovisa att du uttömt din möjligheter att på egen hand ordna boende. Mvh Jeff


Skickat från min Samsung Mobil


-------- Originalmeddelande --------
Från: birgitta persson 
Datum:19-11-2015 13:20 (GMT+01:00) 
Till: Jeff Hausel ,Leo Hulkko ,Jennie Rudberg ,Majvor Bekk ,Marja Blom 
Rubrik: Jag blir utskriven 23/11-15 

Har nyss fått beskedet om utskrivning planerad till den 23/11-15. Vart tar jag vägen då?/ mvh Birgitta

Ni når mig vi

ni verkar inte försttå att man är ganska nedkörd psykiskt efter 2 misslyckade självmordsförsök att jag inte har några anhöriga som kan ta över er sits...och ändå tvär nekar ni mig precis allt...jag önskar er god jul o tänk på mig på julafton...då lever inte jag.









vad har jag gjort för ont för att bli stämplad så här hårt av kungsörs kommun??????

*********************************************************************

KUNGSÖRS KOMMUN KO HANDLAR ISTÄLLET FÖR ATT GE BISTÅND ENLIGT SOCIALTJÄNSTELAGEN
JAG FICK TA BORT EN IVO- OCH JO ANMÄLAN FÖR ATT FÅ TAK ÖVER HUVUDET
SOCIALTJÄNSTEN I KUNGSÖR KOM INTE HELLER TILL ETT SIP MÖTE SOM ÄR OBLIGATORISKT OCH ETT MÅSTE ATT DET SKA FUNGERA RUNT STÖDINSATSER
KUNGSÖRS KOMMUN HADE INTE ÖVER JUL O NYÅR ENS EN FUNGERANDE JOUR INSATS..MAN HÄNVISADES TILL 11414.

KFAB I KUNGSÖR HYR HELLRE UT TILL KRIMINELLA MED SUSPEKTA STÖDKONTRAKT GENOM SOCIALTJÄNSTEN
VAD ÄR DET SOM FÖRSIGKOMMER I KUNGSÖR OCH VARFÖR SLÅR NI SNART REKORD I SKADESTÅNDS UTBETALNINGAR ISTÄLLET FÖR ATT SÄTTA IN STÖDÅTGÄRDER....SOCIALJOUREN FICK HJÄLPA MIG OCH DE VAR MYCKET FRUSTRERADE FÖR DE KOM INTE IN I JOURNALERNA PÅ KUNGSÖRS KOMMUN...FÖR NI INGA ANTECKNINGAR ENLIGT REGLER ELLER MÖRKAR NI O SLÄNGER EFTER HAND...TYDLIGEN VAR JAG INTE ENS ETT ÖPPET ÄRENDE FAST JAG HADE BETALT HOTELLBOENDE AV ER UNDER 5 VECKOR...HUR REDOVISADE NI DETTA???