april 05, 2015

Påskdagen bjöd en hel del pann mat - håller mig för pannan...stektes i stekpannan då

ja så var då min 57e påsk snart till ända...den har bjudit på både smått o gott o en hel del hot o otacksamt beteende....hela långfredagsnatten fram till 03.30 blev jag hotad o den jag bor hos gapade o skrek o kastade saker i golvet...han har ju så smarta kontakt personer runt sig som börjar tröttna på han...bland annat skrev hans kontaktperson till hans förtvivlade sms " jag mår inte bra orkar inte med dina problem"  O hon jobbar som USSKA med utvecklingsstörda????
Tack o lov att det finns en bror som jobbat 12 år inom rätts psykiatriska svängen...han lugnade o förklarade..men vart fanns resten av stödteamet????
O i morgon annandag är boendestödet av bokat för det är röd dag????

Det är sedan ett brott att ringa runt i någons annans person nr utan fullmakt från den personen o nu är polisanmälan gjord..

Polisen kom igår..o det tyckte samtliga runt min hyresvärd var "larvigt"....men de har ringt idag igen o har koll på läget..så tack o lov att det inte är jag som bott 19 år i Kungsör o finns inskriven under LSS...här i Kungsör verkar det mer som LSS står för -  LÅT SAMHÄLLET SLIPPA MIG -.....

Min hyresvärd har bytt ut hela sitt sovrum i möbelväg...gratis????...nä nä..i byte mot annat...

******************************************************************

annars har det varit en del matlagning den här helgen..som jag betalat för då så klart....

att bidragsfuska med lss insatsens stöd är det inte också ett brott egentligen??????





skärtorsdagen börjades med lite goda mackor o en öl...nej jag dricker inte påsk..men det passade till bilden







sen blev det  nybakad sockerkaka o kaffe toddy




långfredagen blev det het kryddad kyckling file m ris o lite nyttigt grönt till...mumz det blev jättegott...kycklingen hade tom köppt..men resten var mitt bidrag...



påskaftonens förmiddag löste jag melodikrysset med lite goda smörgåsar till frunch..mumz gott var det


i dag ..påskdagen är första dagen efter fullmåne..det var vackert o klart här hos oss...o det känndes att det var fullmåne....








idag blev det mycket pann mat...pann kakor o pannbiff...tar mig för pannan..de stektes i stek pannan så klart...o pannbiffarna fick en god smakbrytning av katrinplommon o katrinplommon juice i smeten..det serverades m gräddsås potatis o lingonsylt..mumz

tom köppte en påsk present på skärtorsdagen..den nyöppnade affären här i kungsör hade tagit in rökelser på begäran...o tom kom hem med 7 paket...det blev jag glad för..en av få uppskattningar sedan jag kom...det var dessutom rena rean på dessa förpackningar 12kr styck..så tack tom ibland kan du...men sen spårade hela långfredagskvällen o natten ut..tyvärr


 jag fick en påskpresent till av en medial vän i Malmö..hans flickvän gör fina armband av dessa populära gummiband..o jag önskade mig ett i mitt favvislags färg..gult blått rött..så nu är jag laddad för säsongen...hejja djurgårn....

av någon konstig anledning hittade jag mina tidningar som jag prenumererar på i vcs väntrum i veckan som gick..men det är konstigt för räkningen hittar alltid rätt..så nu gick det en erinran om detta också iväg...jag ska väl inte betala tidningar jag inte ens får i brevlådan....

annars är Kungsör en fin stad att fira påsk i..lite kylslaget i år men det knoppas o blommar både här och där..ljuvligt..

i går var där så ett helt underbart program på tv...
jubileumsprogrammet för melodifestivalen 60 år från London

wow..det var nostalgi o då kom tårarna..all press...allt skit sista tiden...nu får det fan i mig räcka för mig...respekt är det minsta jag ska ha....

de goa gubbsen i Herreys wow dem vill jag se mer av nu när de var sååå himla bra ....

spotify:track:1MKnczkbL1Itv9ZmBuM3qj


o tonårs minnena kom tillbaka till den numera pensionärs mogna kvartetten BROTHERHOOD OF MAN..wow..tänk att stämbanden knappt ändrats alls...de har verkligen åldrats med behag...

spotify:track:6SLwazNlnXu3cwn9sYhRZd

och sedan 1983 året Nicole vann..då alla levde runt mig..då kom det mer tårar så klart....


spotify:track:3DrHnhcEeGzFcHv1jYjKNR


och så kom lasses o min låt..hm..

spotify:track:3MiVdYBTvZvrADiFS8L947

JAG HOPPAS JAG LEVER I MORGON..INGEN HÄR VERKAR VISA RESPEKT FÖR ETT HÖGT BLODTRYCK..MEN TACK DU UNDERBARA ÄNGEL I KOLSVA..DET FINNS VÄNNER I NÖDEN..JAG ÄR BARA SÅ FÖRBOLT DUM O VILL KLARA MIG SJÄLV...DEN HÄR LÅTEN ÄR TILL DIG

spotify:track:0xeLqhRnDvOjgz0DeYG1MS

NU HOPPAS JAG SOM SAGT ATT JAG LEVER TILLS PÅ TISDAG...GOD FORTSÄTTNING PÅ PÅSKEN FOLKET



*********************************************************************