mars 28, 2015

MIN FÖREBILD THOMAS TRANSTRÖMMER HAR LÄMNAT OSS VILA I FRID

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20539027.ab


HAN VAR MIN FÖREBILD O INSPIRATIONSKÄLLA TILLSAMMANS MED AUGUST STRINDBERG.JAG BLEV SÅ GLAD NÄR HAN FICK NOBELPRISET I LITTERATUR ÄNTLIGEN ETT RÄTTVIST PRIST TILL RÄTT PERSON.

NU HAR ÄNGLARNA SYTT FÄRDIG DIN KOSTYM VILA I FRID.


DETTA ÄR MIN HOMAGE TILL THOMAS TRANSTRÖMMER


Fingertoppspreludiet
I betraktelse av VAD yviga gester förstärker och hur en hand förlänger något inte orden ger.
Tonart Valfri
Ironisk Satir över Luftpianospel OCH Yviga Gester
MED
MITT PEKFINGER
riktar jag en skarp uppmaning
DIT Ä   HIT  Ã
DU
lyder tamt dess tysta
                     anmaning!
ETT LÅNGFINGER
rakt upp och ner
ingenting mer
Visas det globalt
betyder gesten något
nesligt fräckt
Du inte ser
ETT HÖGERHANDS RINGFINGER
finner en särskild
betydelsefull kärleksgest
Vårdtecknet träs på
och bärs genom LIVETS
och äktenskapets test
LILLFINGRET
Det lilla, ytterst
på Din Hand
behövs för balansen
och för helheten
även om det syns
futtigt och onödigt ibland
Så var det då TUMMEN
denna knubbiga lilla sak
sitter INTE mitt i handen
och verkar faktiskt
kunna sin sak
Tummen i vädret
kan ge Dig lift
Den leder Dig ut på äventyr
med sitt envisa vift
Böj nu alla fingrarna
på en gång
Med det greppet
kan du överlämna
ett helt vackert blomsterfång
Tummetott, slickepott, långeman,
gullebrand och lilla vickevire
Vilket gäng du bär med Dig
varje dag i Ditt LIV
Du bestämmer
                           De styr
och leder Dig igenom
   alla
                LIVETS äventyr!
© Bi.P.E. 23 mars 2001






 spotify:track:6GJwwXKvHeJWlbJF7hddA5




spotify:track:2gygG81j40gIR7nnSTzDsK


spotify:track:6ErrJqjzjZ7AORDaaF5h8L


spotify:track:557LzPenVETUS4fpocsWh4

spotify:track:1dT59lbksQ2zoTucLVVpEK

************************************************************ 

 


 


             

Skriv en kommentar:

Bokstäver kvar: 160
OK

Senaste kommentarer

14.03 | 15:53
så fint vännen spelade själv dragspel när jag gick i plugget  Läs mer
15.07 | 22:20
Ja spela kan du då verkligen! Min man spelar också dragspel! ... Läs mer
01.05 | 22:37
Låter inget vidare, hoppas du får bra hjälp. Läs mer
01.05 | 22:35
Så fina 💕 Läs mer
Hej!
Prova att göra en egen hemsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS
gör en egen hemsida lätt o enkelt