maj 08, 2014

jag har verkligen blivit vego frälst..kör min egen variant av 5;2 dieten...5 dagar normalt 2 dagar vego

i Tisdags kväll den 6/5 kom min leverans igen från
MIDDAGSFRID....
Men jag fick reklamera en hel del den här ggn...tur de är så generösa...får en extra leverans nu på tisdag 13/5

Idag har vi lagat vego mat o det är såååå gott...snart börjar jag muua o idissla av bara farten...

Vi gjorde Mexikans paj m sojafärs o hemmagjord guacamole o sallad...mumz

Tyvärr så missades leveransen av de viktiga huvudingredienserna sojafärspulver o mandelmjöl...men jag inhandlade dem själv idag...halvdyrt...för jag vill ju göra de goda recepten som kommer med...





sojafärspulvret vägde 125 gr o det fick svälla 3 min i 1 o en halv liter kokande vatten tillsammans med en buljongtärning....sedan hälldes gryngröten av i en sil...överflödig vätska kramades ur...och den frästes i stekpanna m hackad lök, vitlök o kryddor...

 vi rostade 2/3 av en burk m sesamfrön till pajdegen..o där var mandelmjölet också en ny produkt..att den dessutom var gluten o latosfri var ytterligare ett +
sojafärsen hottades upp med chilipulver, paprika pulver, tomtapure, mjölk o grädde o spiskummin...så gott...

pajdegen blev en god överraskning...sesamfröna gjorde den spröd o krunchig....





det skulle ha varit riven västerbottenost i sändningen också av matkassarna men den saknades också...så jag tog riven parmesanost istället....mumz...20 min i 225 grader...gott gott gott...mumz



det ingick en god sallad till också..halverade körsbärstomater o strimlad romansallad...dressing en skvätt olivolja, en skvätt vitvinsvinäger salt o svartpeppar...mumz....

 det gjordes en jättegod guacamole också på mosad avocado, mosade tomater, finhackad rödlök o smaksatt m lime o kryddor..mumz


här är den gudomligt goda middagen....
jag kan verkligen varmt rekommendera MIDDAGSFRIDS matkassar....



****************************************************************