april 23, 2014

TUR ATT TIDEN HAR VETT ATT GÅ NÄR ALLT ANNAT STÅR FRUKTANSVÄRT STILLA

https://play.spotify.com/track/78CV5ISYq80iJX3l43uYkU




Blev ingen kryssning för min del..mitt dumma hjärta krånglade igen med kärlkramp som hette duga; tack alla änglar som jobbar inom vården, fick hjälp o stöd av sjukupplysningen så jag behövde inte ringa ambulans den här ggn...tack.

*********************************************************************

Jag vill skicka ut en varning till mina medsystrar; nya tidens nät casanovor heter SCEAMERS o de kommer likt getingar i flock när de väl fått fäste hos någon...ett tips; får du in något snyggt på din sida, ladda ner bilden o googla på den så får du upp om det är ok eller bara bluff...o börjar de hosta om att skicka pengar via western inon så sluta innan du blir ruinerad....

Oftast plockar de bilder från olika sidor där folk söker att bli upptäckta som modeller eller andra talanger, jag hoppas dessa ovetande stackars människor lär sig; i dagens databaserade samhälle har båda parter lika skyldighet att skydda sig mot oönskat....det är inte bara dina barns datorer du ska filterskydda, skydda även din egna data...bums...o just nu florerar ett virus som heter "bleading heart"...virus o baciller finns överallt...atjooo

******************************************************************

 den första middagen med middagsfrid vart mumzigt god..men jag la till lite lax i citronsås i ugn för att inte chocka kroppen alldeles o det var helt ok att tugga o tugga o tugga
 hade emotsett en liten guide på hur man gör med vissa grönsaker, alla är väl inte noviser kanske som jag men det hade underlättat...tur man sett lite matlagnings tv o kom ihåg hur hurtiga fina Susanne på go kväll gjorde med dessa goda Polka Betor..mumz i salladen var det...

jag fick en fik påskpresent också av min brevvän sedan 40 år tillbaka; Lena i Älmhult ...tack fina du...du är sååå duktig med allt du gör....

***********************************************************************

 i årsta hade vi hägg o syren utanför balkongen o den låg högst upp med sol läge mellan kl 11 -22....
 här är vi på 1 tr o solen finns 2 timmar på förmiddagen o 2 timmar på kvällen...vi har dock 2 vackra körsbärsträd som blommar...det är som Nangiala i körsbärsdalen hos Bröderna Lejonhjärta att sitta o njuta..har ett dagis strax nedanför också...
 Häggen har slagit ut så då måste det vara ljuvligt vid balkongen i Årsta också....*minnen*
 de första maskrosorna spränger en torr jordmån...det doftar nästan gräs redan...atjoo atjoo
 tog potatis som groddats o la i 2 stycken i denna bytta...hoppas det blir någonting..man kan ju gissa vad..
 köppte lite frö påsar till kryddor oxå; dill, persilja, plocksallad o luktärter...vi får väl se vad det blir.....
 den vita katten är den som är modigast o hon var med hela tiden o såg till att saker o ting gick rätt till mjauuuuu

 lite jord på fingrarna är inte smuts; det är en bit av evigheten....
det här blev oxå en jättegod middag från min kasse; garderade med kallrökt lax på eget bevåg, annars vart salladen ljummen med stekt bladspenat, spröda krispiga böngroddar, hackad chili - som var så stark så det sved om den bara jag höll i den...atjooo...det var ovanligt gott..mumz...


nu säger snövit o jag bye bye för idag..återkommer med mer rapport från förorten ...o livet går vidare...tack o lov


*********************************************************************************