december 23, 2013

dag 176 utan kontakt, vecka 52 den 23/12 2013 dan före dopparedagen 5+ sol o ingen snö här än

DAG 176 IDAG UTAN KONTAKT FRÅN MIN SAMBO LARS-ERIK DRAKENGREN POLISEN HAR GIVIT MIG 2 KÄNDA ADRESSER FÖR HAN:
LANGEBJERJSVEJ 231 HUMLEBÄCK, TINVEJ 3 ESBERGAERDE  ELLER HOS FAMILJEN RUGAARD I FREDRIKSHAVN...SNÄLLA HJÄLP HAN HEM TILL SIN SVENSKA FAMILJ OM NI SER HAN...HAN ÄR BLIND O TVÅNGSISOLERAS MOT SIN ÖNSKAN.

JAG FÅR VÄL RÄKNA MED ATT FIRA JULAFTON UTAN MIN SAMBO, MEN SKA I ALLA FALL TRÄFFA MIN DOTTER O HENNES NYE SAMBO. MEN SJÄLVKLART UNDRAR JAG VARFÖR DENNA TYSTNAD...MIN SAMBOS SLÄKTINGAR HAR KASTAT UT MIG O MINA ÄGODELAR TIDIGARE UR LASSES LIV...MEN DETTA ÄR NYTT; ATT TA HAN TILL DANMARK O INTE LÅTA HAN HÖRA AV SIG TILL NÅGON, LASSE HAR EGNA VÄNNER O BEKANTA I SVERIGE ETT FULLT NORMALT SOCIALT NÄTVERK DÄR ALLA FRÅGA SAMMA SAK SOM JAG; VAD HÄNDER????

TACK O LOV ATT TIDEN GÅR...VI HAR IDAG 23/12
OCH JAG VILL PASSA PÅ ATT GRATULERA HENNES MAJESTÄT DROTTNING SILVIA PÅ SIN 70-ÅRS DAG IDAG...MÅNGA ÅR KOMMER O NI GÖR ETT FANTASTISKT JOBB MED ER FAMILJ...VARMASTE GRATULATIONER.


idag är det hektiskt här..det läggs in 5kg sill...o det steks 3kg strömmingsflundror..allt ska min hyresvärd ta med på sin julafton med sin 6 vuxna barn, barn barn o 2 f.d hustrur...jag får en burk av varje..o jag lovar att det blir gott...jag har gjort janssons frestelse, skinka som griljerats idag o revbenspjäll..ska ta med mig lite till min dotter oxå...








jo visst blir det julafton i morgon vare sig vi vill eller inte ...dag 177 utan kontakt...o det är väl bara att foga sig...men jag förstår fortfarande inte...jag vet att hans släktingar aldrig accepterat eller respekterat vårt 10 åriga förhållande...men lasse har väl fortfarande mål i munnen om han inte tvångsisoleras förståss o inte fååår ringa någon...kan de verkligen vara så grymma...
jag fick en fin julklapp här om dagen oxå av min brevvän i älmhult....








här är julklappen från älmhult; den innehöll rökelser, en fin ängel o lite etiopisk populärmusik o en handvirkad julbrosch


ängeln hängde jag i fönstret...

det var så fint väder idag när jag var ute...+6 o solen försökte bryta igenom...ingen snö än men man kan ju hoppas det hinner komma till i morgon...




nu ska jag strax titta på en favvis film på tv 4 "ensam hemma 1"  bara älskar den...sen får ni alla ha en riktigt god jul allesammens familjegemenskap är viktigast tycker jag...ha det gott allesammens så återkommer jag med mera bloggning i mellandagarna...o kanske kanske har min sambo kommit hem då....kramizzar

************************************************************************