november 28, 2013

vecka 48 o saker börjar ljusna fast vi strax har 1a Advent...hoppets låga skiner starkt...





vi skriver vecka 48 o tassar strax frammåt till 1a Advent..all julbelysning är tännd i staden o det doftar jul fast snön saknas...ganska skönt att slippa den o halkan ett tag till...



veckan har sniglat sig fram med vardagspysslor o lite lagom lunk för en pensionärskropp...

 igår var stora katt-slöar-dagen...livskvalite som ingår i hyran..o faktiskt jag njuter...hej där du med kameran..stick jag vill fortsätta sova...mjauuuuuuuuu
 alltså det är någon i rummet o stöööör men jag orkar inte bry mig...den kanske blir rädd om jag viftar lite med tassarna
 eller spelar död????????????????? syns det att jag är det???
 stick då...mjauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
 det är tur man vet vad som är fram o bak på katten i alla fall
o de spinner så man tror det är en v8 motor på någonstans...mysig livskvalite i alla fall...

 frukostbrickan laddad med frukt o nyttigheter så man står sig ett par timmar....
 datan påslagen på dongeln...o det är rutinerna som gör att man orkar vidare....
 tvätten ihop plockad för dagens tvättpass...o sen är det eftermiddag o mörkret lägger sig o man kurar inne o myser med katterna...mjauuuuuuuuuuuuuuuuuu
jag borde gå till vårdcentralen idag...min dumma kropp har reagerat på nya medicinen men jag tar det i morgon istället det kanske har givit med sig till dess...det bara kliar...kan ju inte vara katt allergi eller???????????????

jag har ny folkbokföringsadress o står i kö för lägenhet på annat ställe efter nyår...
 igår hann jag läsa igenom några av mina 11 olästa tidningar...tidningar är min stora last...men ibland hinner jag inte med...men nu ska jag ikapp..sen har man fått nog av julen för i år...
 gjorde varma mackor igen o hade iskall coca cola till..mumz
 är så gott avsluta med lite sia hallonglass i coca cola till efterrätt mumz....
mer behöver inte jag för att det ska bli vardagslyx...



det mesta löser sig...o jag hoppas att första advent kommer med lågan klar o fin o att beskedet jag fick igår håller..då blir min Lucia ljus o fin o lycklig...kramizzar till alla...nu ska jag pyssla färdigt o ta en promenad i det fina vädret...just det på facebook kan man göra tecknade bilder av sig själv nu för tiden...dessa har jag roat mig med...det är roligt..försök själva...





************************************************************************'