september 24, 2013

24/9 min mormors dödsdag o 3 månader kvar till julafton....

är bara sååå himla deppig idag...det har varit bistra 9+ o kalla hårda nordan vindar...inom 3 veckor har vi första snön...sanna mina ord...när nordan har kommit då doftar det först snö en vecka o frosten kommer o sen dalar flingorna...vi har lagat god mat igen...jag lyckades göra en fransk äppelkaka för första ggn i mitt liv...o brandlarmet gick...suck...lomhörd var bara förnamnet att man blev av det...hu...






äppelkakan serverades med sias hallonglass o lättvispad grädde med lite socker i...mumz..till det blev det en kopp kaffe latte...mumz...royal gala äpplen tog jag till pajen..då behövs inte så mycket socker i receptet för äpplena har en naturlig syrlighet...


o arbetsskadad som man är så gjorde jag ju lite gatuköksmat härom dagen...LIDLS glutenfria bratwurst är smaskigt rökt o stark...till den stora strips o inlagda cornichons gurkor...allt från LIDL....
Idag blev det oxå LIDL mat...gjorde en kycklinggryta m rotfrukter som lök, morötter o potatis...de fick puttra ihop m 2 hönsbuljongtärningar några lagerblad o lite vatten...ingen redning...kyckling fileerna kryddade jag med aromatsalt från LIDL o grillkrydda...mumzigt nyttigt gott...








nej jag ska sluta trösta mig med mat...men det hjälper o min hyresvärd o hans fina assistenter blir också mätta...jag har verkligen hamnat på ett trevligt ställe...men jag längtar efter min sambo...hans arm...hans snarkningar...o så länge mitt hjärta slår är det kärleken för han som är viktigast...idag var det bistra kalla nordanvindar när jag var ute...hade både raggsockor o mammelucker på mig...hu...nu ska jag se lite tv o gosa lite med katterna...mjauuuu på er allesammens...vi höres...var rädda om er i höstvindarna...kramizzar....

**********************************************************************