juli 12, 2013

vecka 28...högsommar o fredag den 12/7 2013

vilken tur det inte är fredagen den 13e i alla fall...

morgonens frukost på balkongen i 16+ tog en stund...det
är rackarns att dessa hälsobröd ska vara sååå jobbiga att tugga...men nyttigt kändes det i alla fall...

 den här sommaren är definitivt inge rolig i odlingssynpunkt för mig..har aldrig haft gröna fingrar ändå..men just i år
i den här påsen skulle det komma blandade ängsblommor...
men inga blommor bara grässpröt..så man dånar nästan
 salladen gror ju så den ska jag skörda ikväll o göra en god
kryddning i köttfärsröran av o så åker salladen in i tortillasen..
 det övre skulle bli någon form av blommor men det är bara hål i bladen de vattnas utan att torka ut..men inget annat..hm
och här kommer en endaste liten blyg knopp blomma o spricker ut på den av pelagonerna som var min stotlhet förra
sommaren....jag blir såååå ledsen.....

min blåvinge blomma skjuter i alla fall fart o ger nya blommor hela tiden...alltid nåt...nu ska jag inte gråta för det gör jag
inte över blom eländet..men jag går nog ett varv till blomster
affären nästa vecka runt fredag så där o ser vad de har...

Nu ska jag vila en skönhetsvila en stund...så återkommer jag
o bloggar nästa vecka...njut nu i värmen det gör vi..kramizzar


 
ha en underbar sommar...vinkar
 
*****************************************************************