april 26, 2013

fredagsmys i pensionärslunk är livets lagom-rytm för oss...det räcker gott

Fredagsmys i pensionärslunk är livets lagom-rytm för oss...o det duger gott.

 och nu har de däringa vår tecnken kommit om de ambulerande cirkusarna som invaderar våra förorter runt Valborg...detta är en av de bättre tycker jag....
nej vi går inte för jag tål inte sågspånen o den trånga atmosfären i tältet...min dotter fick gå med en jättesnäll väninna när hon var liten eller mormor medans hon fanns kvar...
 näää inget ufo bara jag på ballen i solen igår...vi kom upp i +14 som mest o det var ljuvligt...
min sambo hann sitta en stund också innan han skulle iväg på sitt möte...han tror förresten att ryssen kommer att ta oss på allvar...o då inte på kontorstid..det är ju katastrof som försvaret har skurits ned under alliansens styre...det finns endast bemanning för JAS planen vid ev anfall 30 timmar i veckan på kontorstid...vem fan tror att ryssen kommer då???? KGB har järnkoll lovar...min sambo tror de kommer första måndagen i månaden när vi övar med larmet...för vem bryr sig...vem vet skillnaden på gas o giftlar o krigslarm o vem vet vart närmsta skyddsrum finns som inte är uthyrt som sopstation eller butikslokal????
jag var slö o slapp igår...gick ner till korvmojjen "Årstaparkens grill" o köppte mig en cheeseburgare 150gr meny...sen satt jag o njöt på balkongen tills min dotter kom förbi en stund...hon o alla andra som heter Therese har förresten namsdag idag...så hon fick en liten namsdagspresent av mig...kramizzar på er allesammens...nu ska jag fortsätta lunka på här...

***************************************'