december 11, 2012

Vecka 50 har snöat över oss...bokstavligt o vädermässigt...

Ja så var vi då inne i Lucia veckan...o jisses så skönt det är att skriva vecka 50.
Mycket snö har det kommit o mer är på väg...en sådan här ryssvinter lär nog inte vända i ett blidväder runt Lucia dagen i en hast...det är ju glashalt under snön...och minns att det hann inte bli så mycket tjäle i jorden innan nederbörden heller...men vad vet jag... jag vet att koltrasten bytt sin vackra konsert melodi till ett försynt vinter pipande...åtminstone den fina hanen som bor på vår balkong o som jag matar varje dag....




 ja det är tur man kan klä sig i lager på lager inomhus i alla fall så man slipper frysa...men denna vinter MÅSTE jag investera i en varmare vinterkappa o ett par stövlar...har liksom inte hunnit införskaffat allt jag blev av med när jag blev hemlös 2008....

 min sambo är jätteduktig att handarbeta o fixa...han har gjort korgen som garnerna ligger i...o nu har vi försökt oss på att påta...
 det blir säkert bra...för han är bättre på det än jag är på min virkning....
 en bra dag klarar jag att virka kanske 4 varv innan fingrarna krampar..så vi får se när kulorna blir klara...fast jag tycker mer de ser ut att bli i boll format eller så...
igår tittade jag lite på Nobelfestligheterna faktiskt...o vi hämtade räksmörgåsar på Årsta konditori....annars ska vi ta det lugnt den här veckan...o Lucia kanske blir inställt...har ingen lust ....ta det lugnt där ute i snön folket o tänk på : ATT det som göms i snö kommer upp i tö.....
******************************************************