november 07, 2012

Äntligen, äntligen, äntligen - o HURRA att Obama Barack fick 4 år till

Äntligen, äntligen,äntligen är spisen inkopplad...vi har fått nya sängar o ett nytt snyggt överdrag till soffan i vardagsrummet....livet leker o man blir inspirerad att fixa allt nytt på en gång...men när vi höll på att möblera om igår så fick jag en propp i handen så det blev tvärstopp sen...jag tvärslocknade på kvällen o har sovit djupt hela natten...bara äääälskar den nya sängen men har inte lärt mig hur man får ihop eller på fjärrkontrollen än...suck...








Och härom dagen var jag o klippte mig...bad om en kort snygg frisyr för jag har inte långt hår längre...har ju sådant där typiskt svenskt tant hår då jag fyllt 55...o jag tycker inte om när de klipper med maskinen...men den här killen på "Gullmarsfrisörerna! " var riktigt skicklig...kostade 210:-  ikväll ska jag sätta i en egen toning i mahognykoppar..så får vi se om de gråa strimmorna försvinner...jag lär ju inte bli uppraggad eller så i alla fall...men kul ska jag ha på min kryssning i morgon så det så....


 så här blev resultatet...ganska snyggt om jag får säga det själv....
Sedan har det ju varit val oxå...såg på någon sida att orkanen Sandy var artificiell o kom på beställning??? hm..tanken svindlar...men tack o lov fick Obama Barack sitta kvar 4 år till...det behöver USA...jag tackar alla Amerikanska mödrar o fruar som skickar ut sina söner o män för att försvara världsfreden...o vi får aldrig glömma att Obama Barack fick bort Usama Bin laden...jag kan inte mycket politik...men jag känner o jag tänker...o om Mitt Roomney hade vunnit befarar jag att det blivit ett krig utan dess like med allas gudar i mitten...mormonernas religion påminner i vissa delar mycket om de fanatiska muslimernas...flera fruar...många barn...intefada...osv osv...nu fortsätter vi November o hoppas på fortsatta milda vindar det mår min kropp bättre av i vilket fall som helst...vecka 45 o det är snart jul...ha det gott folket vi höres nästa vecka

******************************************************