oktober 31, 2012

Allhelgona helgen stundar...o där står spisen fortfarande kvar i hallen

Vi har kommit in i vecka 44...bara 8 veckor lite drygt kvar till jul...o vi har redan tjuvstartat med julmust o första skinkmackan...köppte s.k helgskinka på LIDL för 29:90/kilot...la det på ett surdegsbröd m gurka o hemlagad senap efter vårt egna hemliga recept från gatuköket ( en av ingredienserna är whisky kan jag avslöja så här i förtroende)..


men jag är förslöad orkar inte griljera skinkan skär bara skivor, packeterar o fryser in..så det är bara ta ut o göra smörgås när man har lust o blir sugen...o gott är det...
Annars står spisen kvar där i hallen o har inte blivit installerad än...jo en kompis har varit här o satt på en kontakt på sladden..så jag ska ta ett ryck o städa i dag hade jag tänkt så byter vi plats på dem..så får vi ragga bärvänliga starka armar sedan som kan bära ut den gamla spisen..den har bara 2 fungerande plattor o det är väldigt frustrerande...tur man har en micro att pluss laga maten med...men ugn ska jag ha..o igår fick jag en ny micro oxå från LIDL m grill i o som man kan baka i med...ska inviga den till helgen...
o nya sängar väntar vi på oxå...sådana däringa m tempura madrass o fjärrkontroll till...så jag måste städa så vi kan plocka in dem o njuta riktigt ordentligt...fast det är bara fjärrkontroll till ena sängen...så den får väl gubben ta...hm...så han kan ligga på rygg o njuta...

o gubben for till släkten i Danmark ett par dagar...då hade jag migrän nästan varenda dag...så kunde inte hitta på så mycket bus precis...men skönt var det att bara slappa...sova...o koppla av...blir lite trist i vardagen ibland med att bara serva hela tiden...fast jag får ju värsta underbaraste uppskattningen tillbaka...ingenting kan mäta sig med den...abbsolut ingenting eller någon annan....aldrig...o coccos bollarna fick jag ha ifred när han åkte...när han kom hem igen så fick jag ett par sprillans nya varma träningsbyxor från hans systers logga..de har licensen för det märket i Danmark o Europa..de är så varma o sköna...nästan som termobyxor..o det behöver mina stela muskler verkligen...

ni som följer min blogg har väl inte missat att min sambo är blind???  men ibland har han värsta oturen..för det mesta klarar han sig utmärkt o han behöver bara ytterst lite finjustering o markservice...han är bara bäst blind i hela världen liksom...nåja...härom dagen var allt emot han...han blev av med sin egenhändigt sydda fina väska på kursverksamheten..men de änglarna som jobbar där o som oxå ser dåligt hittade den till slut...o när han kom hem på kvällen hade några parkerat i blåsten 2 cyklar som han föll raklång över o slog upp sina knogar på..suck...förbipasserande grannar hjälpte han..o jag fick sätta på varm choklad göra smörgås o plåstra om såren....o nu är allt frid o fröjd igen...till nästa gång...tack o lov händer det inte så ofta...tack alla änglar o medmänniskor som ställer upp....

Ja o nu stundar Allhelgona Helgen...jag var o köppte gravdekorationer igår...o vi ska åka dit på Lördag...men just i år..vet inte vad det är..det liksom pockar på o tär extra hårt i mig..hm..hur ska allt gå sedan...hur ska allt bli...ja det är bara att hänga med ett tag till så får man se...lev väl alla medmänniskor där ute...kram på er
hos mig  blir det ljus för; Greger, Mor, Far, Lillasyster, Mormor, Morfar, Farmor, Farfar, Svärfar o några till....lys i mörkret jag tänker på er saknar er...känner er närhet.
******************************************************


trevlig Halloween allesammens tryck o lyssna på videon om ni törs...det är inte ett flyglarmmm
********************************************