juli 16, 2012

Man blir nostalgiskt melankolisk av att kolla på gamla kort....

Hallå vädret...hallå...lyssnar man på vädret idag så verkar de gardera med allt möjligt väder..sol mellan molnen...hm..????...ostadigt....här o där regnskurar...ska ni inte gardera med driv is o snö oxå?????
Sommarkänslan kommer o går det är bara det ostadiga vädret som består...har haft 2 dunder migrån anfall sista veckan i samband med åska...men tack o lov har vårt område varit väl skyddat från ordentliga dunderväder o skyfall...tack o lov.
O nu när vi går in i vecka 29 o fruntimmersveckan då lär väl till o med vi regna bort...hm.
Fruntimmers veckan börjar med en man "Fredrik" den 18/7 o då ska jag ut o kryssa...blev så nostalgisk var tvungen o googla på en viss person o Birka..vicka minnen...vicka tider...nej vi hade ingen romans eller så...men vi bytte tjänster med varandra...hjälpte till att fixa lite konsertbiljetter ibland o så...o sen åkte man väldigt ofta med gamla Birka Princess...tyvärr ligger hon numera på havets botten...ungefär på samma ställe i medelhavet där lyxkryssaren förliste i våras...kära gamla Birka Princess...den nya--ja inte helt nya..men Birka Paradise går inte heller av för hackor tycker jag...alltid trevlig personal, bra mat, underhållning o så avslappnande att bara komma bort 24 timmar...så på onsdag  HERE I COME....
Här är han med stort H i baren-konferensen strax innan han slutade
det är HAN till höger...o i mitt album hittade jag nedanstående kort..taget i vårt gatukök för 26 år sedan..tänk vad tiden går..kolla hans blick förresten...
det är faktiskt tur att tiden har vett att gå...annars skulle man inte ha några minnen att se tillbaka på...vare sig glada eller tråkiga..tack tiden att du har vett o förstånd att gå....
O inte kom jag ner o kunde se Madonna 4/7 o inte kommer jag ner o får se Bruce Springsteen helle 27-28/7 tack o lov att man har Spotify så man kan lyssna där...tittade på en konsert från 2011 med Beyonce på svt 1 i Lördagskväll när regnet smattrade mot rutan o blixtrarna for som raketer som vore det nyårsafton...wow vicken tjej..men stackars våra barn o ungdommar som får dessa förebilder att växa upp till...vad hände med Snövit o Askungen?????
Mina blommor växer o frodas likaså salladen...JAG KAN JAG KAN JAG KUNDE...nynnar jag glatt för mig själv..






o visst syns det
att jag går nedåt viktmässigt...sakta men säkert...hm...känns åtminstone på kläderna..så det så.
Nu önskar  vi oss riktigt sommarväder..med värme o högtryck som är normalt...så vi kan ladda ny poitiv energi till hösten....o varmt grattis alla som har namsdag i fruntmmersveckan....även till min speciella  "Fredrik".
******************************************************