maj 21, 2012

start skottet small av liksom av sig självt...o nu är det strax mors dag o min dotter fyller 24 år

Ja det är måndag eftermiddag. Vecka 21 har precis sett dagens ljus o den här veckan blir det tjöckt med saker som ska göras...riktigt vår-rus har vi drabbats av.
Idag skiner solen vi skriver 21 maj o det är +19 ute på balkongen.
Idag är sambon med studie kompisar o äter gubb-lunch på vår fina lokala krog Hjälmaren...i morgon kommer de o hämtar o slänger både sopor o trasiga el-prylar, på torsdag får jag städat i 8 timmar o både städ o hämtning går på rut-avdraget o de hjälper oss med blanketter....sen är bara resten kvar som att hitta någon som kan göra golvet på balkongen..både måla det o lägga ny trall...trall la la la.
I går fick Lasse o jag en av få sällsynta högtidsstunder framför tvn tillsammans...jag syntolkade gamla fina "Hemsöborna" åt han o det var nästan så man grät. Sen såg jag den vackra romantiska engelska serien "Birdsong" på svt 1  o där bara grät o grät o grät jag...snyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyft.
Det blev inte bara god fin kvalitets tv igår kväll det blev helt reklamfritt också...hurra.
Lasse var ända till Västerås igår med några andra gubb-kompisar. De åkte tidigt på morgonen o han kom hem lagom till tv programmet började. Bortkastad tid någon kanske tycker; men betänk en sak; han är bara blind, han har hörsel, vett o doft i behåll så han var mycket nöjd med dagen i sin helhet...han berättade så med inlevelse hur det varit.Och solen hade tagit ordentligt på han så han var illandes röd i ansiktet....nice.Och sen är han precis som alla andra karlar helt fascinerad av motorer; Han HÖR vad det är för bilmärke fråga mig inte hur han gör eller vet...men han har många o imponerande diskussioner med färdtjäntkillarna...så det så...brum brum.
Jag pysslade med mig själv..satt o gassade på balkongen i solen..gjorde goda tortilla wraps...o hittade glädjen i att lösa gamla hederliga korsord i tidning igen...ska köpa en bunt nya tidningar i morgon o skippa wordfeud ett tag...roligare med kunskapskorsord där man får briljera lite med att man vet något också...sen har jag som sagt smällt av startskottet på min fåfänga lista..var o klippte mig i fredags hos duktiga gänget "Gullmarsfrisörerna-Johanneshov" 260kr ..det blev helt ok..vill ha det kort..det är en yrkesskada från restaurangbranschen...men sommartid ÄR det skönast med kort hår..var o strosade lite i ringen skanstull o smet in på Lindex...blev 1 par svarta leggings m spets, 1 turkost sol-linne o 1 turkos tunika + 4pack av rosa-vita ankelsockor..nice...o tänk jag har gått ned i storlek från 3xl generous till 1xl..var sugen på en blå bad dräkt oxå men min dotter fyller år på fredag så det får bli nästa pension..o då är det ju i alla fall en bit kvar att simma ute på av sommaren...hade tänkt sätta igång ett litet motionsprogram oxå....hm
Ett litet husmorstips till edra tortillawraps; bottna den med riven mozarellaost 3min i micron o fyll därefter på med vad vad du önskar i den...det hänger nästan bara på osten.






















Ja min älskade dotter fyller 24 år nu på fredag de 25/5 o hon har redan fått det jag kunde undvara av min pension; vilket innebär att jag inte kan göra en del viktiga saker för mig själv...men men...jag lever på bonus tid så vi får se...idag vaknade jag med en fruktansvärd migrän igen o värsta någonsin ischias värken i höger foten...kanske inte klarar att byta skor så där helt hur som helst...appropå min dotters födelsedag; den dagen är mysko jag får alltid värkar den dagen o de släpper inte förrän hon är född 18.27..hm.....nu ska jag fixa lite till här..har dukat en bricka med lite rester från igår o lite olästa tidningar..ska sätta mig på balkongen o njut...trevlig Mors Dag på er allesammens glöm inte bort lilla mamma på söndag 27/5.Min andliga sida har fått besök oxå. Någon har ritat i dammet på en svart pärm-sida..en mycket kär vän på facebook tyckte det såg ut som två simmande delfiner..jag tycker antingen björnklorna från en björnram eller spetsen på en örn-vinge...vad tycker du?????