mars 18, 2012

Lagom lat Söndag borde alla unna sig någon gång...

En lagom lat söndag borde alla unna sig någon gång emellanåt. Och jag är övertygad om att just lagom lat betyder lika mycket olika för var och envar av oss....minst 9 miljoner olika betydelser. Jag hade en lagom lat söndag idag; det innebar en tur till ICA, inhandlande av lite gott att äta o en lat middag i korvmojjen för min del av tunnbrödsrulle m mos, 2 kokta, räksallad o rubbet...ja inte staniolen då den lämnade jag . Sen har jag lärt mig av dessa stads fåglar att ska man tro att man får sitta ifred på sin egna ägandes balkong; då måste man ha någonting att dela med sig av till dem också.Pop-corn gillade de i alla fall..så en sak till då på listan för deras alternativ. Får snart sätta upp en särskild fågel meny på balkongräcket känns det som. På vägen ner genom Årsta till vår port; kikade jag in inom de olika mat ställen som är riktligt förekommande här på denna korta sträcka. Och tänk en söndags eftermiddag kl 13.30 var det knöka fullt till o med i korvmojjen o på alla uteplatser som redan skjutit upp.
Som sagt unna dig åtminstone en lagom lat söndag i månaden...det är du värd. Nu har jag haft min....