december 28, 2011

Vi skriver 28/12 2011 Menlösa Barns Dag..och 2011 börjar lida mot sitt slut

Vi skriver idag 28/12 2011 och det kallades förr för; Menlösa Barns Dag.
Vet inte riktigt varför men kan tänka mig innebörden av ordet.
Julen förlöpte smärtfritt...jag var ensammen och Lasse kom hem och tillbaka oskadd o hel från Danmark. Han hade sådan tur i Dagmars hårda vindar. Tåget som gick före hans blev inställt, likaså det som skulle ha gått efter. Nu är han hemma och livet lunkar på. Det är ljuvligt med detta milda väder. Men de hårda vindarna ger rysningar av obehag. Låg på natten till tisdagen nu och trodde att huset skulle lyfta. Dagmar snodde våra stolsdynor på balkongen. Och en stor skrapa...så om någon hittar dem så vet ni att det är våra. Bara hoppas att ingen blev skadad av dem....
Jag tog det mycket lugnt på julaftonen.Pysslade o påtade...sov ut ordentligt. Hade laddat upp med diverse saker...som jag faktiskt inte ägnade alls så mycket tid åt som jag tänkt.
På fredagen den 23/12 fick jag en julklapp från oväntat håll. Tidningen M-Magasin skickade ett halsband o armband till mig som tack för mina uppmuntrande ord på deras facebook sida under året som gott. Jag blev nästan chockad...Lasse trodde jag blivit skvatt galen som grät. Men det handlade ju om att jag blivit sedd...suck.
Ja jag gamla människan får väl ta och skärpa till mig lite.
Jag tittade så klart på Kalle Anka kl 15.
Och jag ger Kalle Moreaus fullt godkännt. Har också sett hans mycket fina serie "Moreaus med mera" under sommaren o bara älskat hur han satt ihop relativt okända musiker med väl etablerade. Erik Hasle blev en ny favorit även tjejrockbandet som jag just nu inte alls kommer ihåg vad de heter...men har dem på min spotify.
Jag var faktiskt ute och promenerade utan risk att halka både julafton o juldagen. Vi hade ljuvliga +6 o solsken på juldagen....inte kan man bara sitta inne då...fast det var en massa bra att se på tv.
Nu går strax 2011 mot sitt slut och vi får ett nytt oskrivet år...2012.
Jag har lovat mig själv att inte sätta ribban för högt på något område i mitt liv 2012.
Och att verkligen stå för det jag säger och skriver. Ärlighet framför allt så mår alla bra. ALLT GOTT FÖR 2012 KÄRA BLOGG LÄSARE OCH ETT RIKTIGT GOTT SLUT PÅ 2011.


PS..har precis lärt mig vad "Menlösa Barns Dag " stod för. Den var till minne över de gossebarn Kung Herodes lät mörda när han fick höra att Jesus föddes...