december 11, 2011

Vårt Livs Facit...tack vare socialstjälps-hjälpen vi fått


SOCIALTJÄNSTEN FLEMMINGSBERG-HUDDINGE ÄR BLAND DE VÄRSTA I HELA LANDET.
Vår familj har drabbats hårt o konsist.
När min sambo dog 1995 och vår dotter fick ärva han.Gav de oss en senil-dement man på 70 år; Sven-Arne Idehaag ( död idag därför nämner jag han vid namn) som förmyndare för min dotter.
Han var hårt anlitad av Huddinge Kommuns Överförmyndarnämnd grovt betrodd och missbrukade det också grovt.Han o hans fru hade en stiftelse där deras arvoden för gemensamma uppdrag tvättades rena.ALDRIG gavs det ut några stipendier eller andra förmåner från denna fond fast det är föreskrivet i regler att så ska ske.Det var endast deras medvetna skatteplanering av huvudmäns medel för arvodespengar från deras inkomster.
De tog barnbidragen bland andra...
Min dotter hade denna senil-dementa förmyndare till sin 18-års dag.
Facit idag är: Han placerade henne i ett låst p-12 hem 1 och ett halvt år...men tog ändå ut arvodeskostnader för sitt uppdrag.
Han placerade henne i fosterhem för  jag ansågs besvärlig som förälder o min juridiska rätt som målsman skulle stoppas.
Jag fick ett förvaltarskap till hjälp mot mitt föräldrartrots...och diagnosen den frustrerade läkaren på vårdcentralen skrev på läkarintyget skrev var "BARNFETMA"  jag var då 38 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi fick aldrig barnbidraget...jag fick hela tiden nej på de saker jag sökte för till min dotter.Men släktingar som tex farmor på gotland kunde plocka ut pengar hur lätt som helst under tiden fram till min dotters 18-års dag.
Bland annat roade farmor sig med dyra flygbiljetter som aldrig gick upp hit till oss...hon träffade sitt minsta barnbarn första ggn 5 år efter sin sons död.
Farmor roade sig också med att byta ut den gravsten som hennes son själv hade bestämt innan han dog...och skickade räkning till vår dotters förmyndare som betalade utan att först höra med mig.
Kontroll på redovisning av dylika uppdrag sker i princip aldrig.Överförmyndarnämndens revisorer godkänner handskrivna kvittenser utan vidhängande stämplat kassakvitto.
Vår dotter ville åka på sommarkollo; hon hade ju pengar till det och det skulle bli ett trevligare sommarlov.Det var ju annars den trista betongsförorten som gällde.Farmor tog inte emot henne i vår stuga på gotland förrän hon var 17 år..och fram tills dags dato har farmor o svägerska hyrt ut vår stuga varje sommar för dyra pengar.Jag har inte ens sett stugan i färdigt skick som vi började bygga 1994.Inte ens varit vid min sambos grav o den nya gravstenen heller...men vår dotter har tagit kort o visat.Så jag VET.
Vår dotter ville åka på sommarkollo; då ordnade jag plats åt henne via socialtjänstens familjeenhet själv.Och bad dem skicka räkningen till förmyndaren i efterhand.Så i 3 somrar fick vår dotter åka på seglarkollo på Ljusterö.
Vår dotter önskade sig en egen data; hon hade ju pengar till minst 100 egna.Men förmyndaren trotsade o sa NEJ.Då annonserade jag i "gulan" o fick napp på en beg data m skrivare o bord för 2000kr o hemkörd blev den.Den fick vår granne ta för förmyndaren vägrade komma med pengar.
Sedemera fick hon en data...med begränsad användning.
Efter sambons död förhandlade jag med vår hsb förening o vi fick den tomma 3an bredvid vår 2a på samma våningsplan.Vår dotter fick eget rum som 9-åring.
Vi fick inte ta flyttfirma utan fick med grannars o vänners hjälp dra över möbler själv till andra lägenheten.Vi hade bott där i 3 mån innan hennes förmyndare insåg "mitt påhitt".Vår dotter hade eget rum men inga möbler...vi fick låna en gästsäng av en granne tills vidare o hon gjorde läxor vid köksbordet.
4 månader senare dagen före julafton kom så möbler från IKEA som vår dotter motvilligt hade fått gå med mig o förmyndare o valt ut själv.
Vilken lycka; vi byggde möbler till Kalle Anka åt risgrynsgröt o var lyckliga.
Hennes förmyndare fortsatte häckla mig som målsman.I hans redovisning för gällande flytt redovisades flyttkostnader för 50.000????????????????????????????
MIN  DOTTER HADE INTE ETT ÖRE KVAR NÄR HON BLEV 18 OCH MIN FÖRVALTARE HADE OCKSÅ FÖRSNILLAT BORT VARTENDA ÖRE AV MINA PENGAR + ATT DE FÅTT ARVODEN UNDER ÅREN SOM GÅTT.
TACK FLEMMINGSBERGS-HUDDINGES KOMMUN FÖR ATT NI FÖRSATTE OSS I EKONOMISK KONKURS.

Skriv en kommentar:

Bokstäver kvar: 160