december 19, 2011

så går en dag i sänder..det kallas tiden...o blir till år o Ditt Liv

Så går en dag i sänder...det kallas tid ..o blir till år som kallas LIV.Ditt Liv.
Vi har redan skrivit 4e Advent i år...känns som Julen har extra bråttom på något sätt...hinner bli 4e Advent innan det ens är i närheten av Julafton..5 dagar kvar o sen....wow.


Idag var jag in i snö o regn slasket till city en stund och gjorde lite ärenden inför Julen.Fick hjälpa min sambo med ett par saker också inför hans Danmarks resa.
Jag handlade det sista åt mig själv..sen behöver jag bara komplettera med lite på fredag. Och då lär väl alla affärer vara öde o folktomma så man slipper trängas o köa som idag.


( förlåt mitt osammanhängade skrivspråk...men jag skriver som jag pratar)


Jag fick köa 150 nr på systembolaget idag - på en måndag - och det blev en flaska chokladglögg till middagen. Mumz kan varmt rekommendera den...inte alls så söt o sliskig som man kan tro.
Slöade till mig mot gårdagens gröt kok...och köppte räksmörgåsar åt oss på mörkt fiberrikt bröd utan majjonäs.
De slank ner gott o fort...sen skulle jag bara vila ögonen lite på soffan o somnade för kvällen..suck.Åldern??? javisst eller julstressen. Märkte att jag fick in flytet o flöt med i stressen i stan vare sig jag ville eller inte.
Nu ska jag strax släcka ner...och sova .
GOD JUL ALLA MINA BLOGGLÄSARE
**********************************************************************