november 12, 2011

Nu poar tiden på mot Advent

Nu skriver vi strax 1a Advent o tiden har vett att gå..visst är det skönt att någonting blir som det borde vara i alla fall.


***********************************************
I veckan som gick skrev vi magiska 11-11-11
nummerologer siade och alla gick och undrade;
vad som skulle hända; men ingenting hände och vi överlevde som genom ett mirakel...nu dröjer det tills nummerologin ger oss magi igen...tur att någonting har vett att gå som det ska...


********************************************
Jag fick rolig post i brevlådan...en hobby-bok av en vän på FB. Hon har satt ihop klok-ord från våra anslagstavlor och det blev riktigt trevligt att högläsa ur den för min blinde sambo...många kloka ord med glimtar ur själ o hjärtan..tack kära vän..har aldrig träffat dig
IRL men du "gillar" o kommenterar på min FB sida som om vi kännt varandra hela livet.




*********************************************
Jag orkade faktiskt också sop-sortera igen...skäms att skriva om det.Men bor man 96 trappsteg upp utan hiss med en värk- o ledbruten kropp så går man ogärna ner i onödan. Men detta underbara milda November väder gjorde att min kropp orkade....
Mest mina gamla utlästa tidningar som blir liggandes förståss...det är min hemliga last...prenumererar på dessa tidningar:
*Amelia
*Tara
*M-Magasin
* Laga Lätt (mat-tidning)
* Allt om Mat (mat-tidning)
* Matmagasinet (Mat-tidning)
* P.S Leva
* Allt om datorer


Så det blir en del gamla tidningar att bära ner...nu är det gjort...jag gick 3X 96 trappsteg och sedan 3 x 800 meter så sedan låg jag däckad igår...orkade bara upp i omgångar...men det var det värt.
*********************************************


Matlagningen poar också på...har blivit mycket grönsaker i veckan som gått...blev stekt färsk lax en av dagarna också och igår blev det tortillas o tacos plock-mys...mumz....




*********************************************************************************
Det har bjudits underbart November väder också...+8 en av dagarna och en underbar sol så jag satt ute på balkongen läste mina nya tidningar drack te och bara njöt...tror det hjälpte min förkylning att kurera sig själv på traven







 
Afton rodnad och Morgon rodnad har prytt himmelen och det har varit magnifika skådespel.
Nu poar tiden på och vi närmar oss strax 1a Advent..tack o lov att någonting har vett att gå
**********************************************