november 20, 2011

Jag ääääälskar söndagar.






Jag tycker verkligen om veckodagen Söndag.Du betar av det som varit i veckan som gick.Och bokar in o prickar av det som kommer i veckan som väntar....Det andaktliga tar jag som jag känner för det...tänder en rökelse...spelar en psalm på pianot...eller ser på gudstjänsten på svt2 på söndagsmorgonen...om den är ok.
Ibland går jag till vår nybyggda kyrka o tänder ljus....men mer kyrklig är jag inte idag, tyvärr.

*****************************************************************************
Jag har inhandlat lite till kommande vinter-kyla...trodde det bara var när barnen var små som vantar, mössor o halsdukar försvann mystiskt.Ungefär som det där mysteriet med vart alla strumpor tar vägen i tvättmaskinen egentligen....
Men nu är det inhandlat för att förhindra att jag ska frysa i kommande vinter tid....
**************************************************************************
Jag inhandlade lite nya böcker till vinter-mörkret också.Jo jag vet; man kan köa för dem på bibblan o låna om dem...men jag unnade mig dessa för läsa är min själ medicin.
Det blev följande böcker;

* Ulf Lundells - Allt är i rörelse

* Camilla Läckbergs - Änglamakerskan

* Lars Kepplers - Eldsvittnet

Har börjat med Camilla Läckbergs bok och ska sedan skicka den vidare till en mycket god vän när jag läst ut den.Så den hålls levande...den vandrar vidare.

***************************************************************************

I går blev det hemkörd pizza till middag så idag var vi lite snällare mot kroppen.
Gjorde hemmalagad spenatsoppa m hårdkokta ägghalvor o stekt bacon till...mumz.

Nu ska jag bädda ner mig en stund i soffan innan sovdags med min bok...bara måste fortsätta läsa o se vad som händer....
Jag önskar varje dag vore söndag.......
***************************************************************************