november 04, 2011

I natt jag drömde...om min älskade lilla syster....

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förrut...jag drömde du var här hos mig o allt var som när vi var små...
"Kom..Gittan...du sa mitt det där smeknamnet som ingen använder idag...för ingen finns längre kvar som kunde o visste...Kom Gittan sa du...jag har bäddat din prinsess säng...den väntar här borta..sen kommer mor o far o mormor..vi ska ha ett helgon kalas tillsammans för att du kommer nu.....


   
Du är sen som vanligt...sa du sedan...Brittis älskade lilla-syster...du var inte som andra systrar men du var mycket bättre för du var MIN SYSTER....som jag fick slåss för dig på vår gård i Solberga..stockholms-förorten där vi växte upp..alla barn som roppade "CP_SYSTRAR!" efter oss...mongo fanns inte då....


Där vid köksbordet i mellandagarna 1974 visste vi ingenting om resten av livet som det blev...varken mor o far eller du o jag..älskade älskade lilla syster....nu stundar strax Allhelgona Helgen igen..det är väl därför du kallar på mig i drömmen...jag gråter när jag skriver detta...saknar er så...ska åka i morgon o lägga krans o sätta ut gravlyktorna på alla 3 gravarna....jag vet att vi ses...igen..där borta långt borta i korridoren i en höstfärgad alle av löv..då kommer jag...men inte nu...älskade lilla-syster...mor o far...jag kommer att drömma om er många gånger till..sov gott alla mina nära o kära....sov gott vi ses snart...men inte än.