november 05, 2011

AllHelgonaHelgens stora saknad

AllHelgona Helgens Stora Saknad


Nu är det gjort tills nästa år...kan inte skryta med att jag går där ofta precis...mer ofta i tanken än i handling...därför orkade jag inte ta med lyktor o ljus till mormor o morfar...men ni ska få före 1a Advent...lovar.




Det var mer folk ovan jord än under idag...kanske för att det i år gick att gå utan risk för att halka....och det var helt snö fritt...vi möttes av tända ljus i minneslunden...musik från kapellet där jag spelade på fars begravning 1997....vi gick de 6 trappstegen ner till huvudgången och sen en promenad på ca 10min fram till vårt kvarter...först höll jag inte på att hitta er...är ju som sagt inte här så ofta så det stör...nu har vi kommit in i stug värmen..ätit en värmande gryta o ska slå oss till ro framför tv o bok....AllHelgonaHelgen 2011 lider mot sitt slut.