oktober 13, 2011

Jag har förverkligat en av mina drömmar...nu sätter jag mål o fokus på nästa


Ord skrivna i förtroende             Min dikt "Att Läsa"
av någon för mig obekant person
Landar så mjukt
i mitt hjärta
att få bli delgiven känslor
och upplevelser
Och i igenkännandets leende
ta ställning för eller emot
utan pardon.
En upplevelse i mitt innersta
som ger utlopp för mitt
undermedvetna att arbeta.
En världsomsegling i alla
mina sju chakranfält
Ordens betydelse berör
om än dock osagda
blir de vägda i sin helhet
på tungans våg.
I förlängningen av att hitta
nyckeln till mitt
stängda oförstånd.
Hänger inte alltid kroppen med
så att ögat verkligen minns vad
orden såg.
Att bli berörda av ordens
innebörd
vittnar om att Du just då
låter yttervärlden rasa.
Du har viktigare saker just nu
för dig.
LÄS! NJUT! SMAKA PÅ ORDEN!
EN GOD BOK MÄTTAR MÅNGA
SJÄLARS ORDHUNGER PÅ JORDEN.
© Bi.P.E. 1999
 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min dröm blev sann; Jag gjorde en egen bok på ett book-on-demand förlag.
"Min sorgekvartett" är rubriken.Och det är allt skrivande som blev mitt läkande när alla dog runt mig och
Livet blev ett kaos.
Jag fick hjälp av en god vän med sättning layout o div andra tekniska saker därför står ett annat namn med som författarnamn på boken.
Jag förverkligade en av mina drömmar....nu ska jag fortsätta jobba på nästa.