september 21, 2011

Idag 21/9 2011 fick jag en underbar bekräftan

I dag 21/9 2011 fick jag en helt fantastik bekräftelse.Jag har gått ner 7 kilo i vikt sen i Juni i somras.
Jag har försökt själv med all erfarenhet jag har från mitt liv.Jag har hämtat inspiration från bloggar, tidningsartiklar o bara sugit åt mig.Men skillnaden den här gången; jag har tagit ett steg frammåt'
Har en helt underbar ny husläkare.Vi ska nu gå vidare; han föreslog motion på recept o diethjälp via dietist.
Först ska vi bara kolla att inget annat hindrar mig i kroppen.Ska på provtagning i morgon bitti.Och sen ligger resten av livet vidöppet.Fan; mamma, pappa, lilla-syster där uppe i himmelen ser ni o hör ni mig nu???????
Vi diskuterade olika piller o pulver.Men eftersom jag har gjort en operation har de ingen fungerande effekt,De tar ut varandra.Och ett av pillren jag frågade om har dragits tillbaka då det gav för många oönskade biverkningar.Nu vet jag att jag KAN.
Vad har jag gjort då?
Jo
*Äter på regelbundna tider. Frukost, lunch o lättare kvällsmål. Kan inte äta efter kl 18 för då får jag stora
dumpningar pga operationen.Blir jag sugen har jag hållit mig till varma koppen. Nu ska jag investera i en blender o göra nyttiga soppor själv.
* Jag har minskat betydligt på godis o läsk.Min svaghet var läsk o särskilt coca-cola...kunde bli upp till
3st 2L coca-cola om dagen. Nu gör jag en tom coca-cola flaska med kallt kranvatten o vid sötsugsbehov
lägger jag i 2 c-vitamin brus tabletter. Särskilt om jag ska ut o power-gå.
*Jag har börjat balans-meditera....inre balans meditation med lätta in- o utandningsövningar till lugn musik.
*Jag har plockat bort såser, glass, chips  o tar nötter elller frukt istället.
* Jag bakar eget bröd; Lingonbröd , morotsbröd, linsbröd.
*Jag dricker aloe-vera juice i en smoothie på morgonen...blandar i vad jag har hemma av frukt...annars sväljer jag 2dl fort o håller för näsan före frukost.
*Jag unnar mig att njuta av livet med saker jag tycker om att göra, läsa, lyssna på musik, umgås med rätt folk.
*Jag går ut o power-går ca 20 min i sen hemmåt i lugn takt, stretchar balans mediterar o fortsätter dagen.
*Jag tar alltid bara bussen upp till vår lokala mat-affär o går sen hemmåt i rask takt med min dramaten-vagn.Har också 96 trappsteg att gå upp till lägenheten.
Jag vill det här för mig själv, men hade velat berätta för mina anhöriga; JAG HAR LYCKATS.
NU ÄR DET BARA RESTEN AV MITT LIV KVAR OCH DET SKA BLI MYCKET BÄTTRE ÄN HITINTILLS. TACK MIN NYA UNDERBARA HUSDOKTOR FÖR ALL SUPPORT O STÖD HADE BEHÖVT TRÄFFA DIG MYCKET TIDIGARE I LIVET. MEN ÄN ÄR DET INTE FÖR SENT