augusti 29, 2011

Tips till dig som får möjligheten att göra en operation för viktreducering

Till dig som får möjligheten att göra en viktreducerings operation; ta den.
Men; inhämta information från flera landsting.
Eftervården ser olika ut i vårt avlånga land.
Inte alla erbjuder heller plastikoperationer som är en viktig del i att fortsätta trivas med sin nya kropp.
Jag gjorde mitt ingrepp för 35 år sedan.Har fått 1 plastikoperation.Som givit mig ett vertikalt ärr som löper längsmed hela buken.Där drogs 5 kilo löst hängande skinn ihop. Jag har idag fortfarande besvär kvar av operationen.Men ingen fungerande funktion.
Jag gick från stl 62 - stl 44 och är kvar där idag.Men är ändå i förhållande till min längd  överviktigt.Mitt BMI idag är 42.
Jag har behov av att ha närhet till WC och har besvärande gaser.
Du är värd att tas väl hand om efter operationen också.
Ta chansen o gör det bästa av resten av ditt liv.
Var dock medveten om biverkningar som kan följa på vägen.Därför är
det extra viktigt att du följer de instruktioner, diet listor o andra goda
råd du får med dig.
Jag har själv drabbats av urkalkning av skelettet o kalkbrist generellt.
Även en alltför tidig klimakterie kris redan vid 38 års ålder......
Samt en dålig tand status till följd av urkalkningen av hela kroppen.
Jag hade önskat en bättre uppföljning och fler plastikoperationer.
Jag trodde som 18-åring att SMAL=LYCKLIG. Men ack så jag bedrog mig.
Hade behövt ett psykolog upp back efter operationen o den tid som följde.
Inte alla kommer i lag med sin nya kropp o sitt jag.
Jag mådde illa av hur alla blev tvärtom mot mig; snygga killen i affären flörtade vilt, sura tanter på bussen log uppmuntrande, det mesta flöt på.
Och allt för att jag var SMALARE..???????????
Jag har alltså varit i båda lägren.
Och jag har mött så många falska människor i min dag på båda ställen att jag idag resignerar.
Utseendet är för att JAG SKA MÅ BRA, och s.k "terrorist-kommentatorer" slapp man inte ens som SMAL.Det var bara karaktären av deras kommentarer som förändrades.
Från att bli jagad i mataffären av tanter med rullatorer o orden "har du en eller två meloner i magen"." är du gravid 99 år eller!
Osv,osv...less var bara förnamnet o dessvärre var man så blyg o försynt att man inte kunde svara tillbaka med samma mynt.
Jag är hellre överviktig till husbehov än skitviktig och det kommer fortsättningsvis bli mitt motto:
HELLRE ÖVERVIKTIG ÄN SKITVIKTIG.
Har tyvärr också mött s.k Livscoacher o Kostrådgivare både nu o då som tar emot dig med öppna armar.
Men sen när inte din plånbok är tillräckligt fet så duger du inte längre.
Det är en annan sorts övervikt.


ALLA SOM GÖR EN VIKT RESA MED EN OPERATION AV NÅGOT SLAG
HAR RÄTT ATT FÅ LEVA SITT LIV EFTERÅT NORMALT BEKVÄMT O RESPEKTFULLT
ALLA KAN INTE BLI KOSTRÅDGIVARE ELLER LIVSCOACHER...MEN MAN KAN
VISA EMPATI O RESPEKT SÅ VINNER MAN MER ÄN MAN FÖRLORAR.