augusti 02, 2011

Självironisk betraktelse av min kropp

Cellulithäxan

Självironisk betraktelse i spegeln.

43 år säger ALLT!

Kass, värdelös helt iskallt

Gropar i låren både här och där

och lyfter jag armen dallrar det

av en hel lösfettshär!

Usch! Jag skäms över allt mitt

överflödsspäck

För att inte tala om min

alldeles för feta häck!

Det dallrar, gungar, rullar

och guppar liksom av sig självt

Man är en mänsklig tvåbents-

gående ångvält

Vart försvann min snygga

fasta välformade kropp i

en hast?!

Hallå!

Kom tillbaka och gläd mig en

sista natt!

Cellulithäxa nummer ett -

det är jag det

Nu går det bättre utför,

man kan ju glida på fettet!

Kullager i valkarna skulle

inte vara helt fel

Då blir man rörligare och kan

gymnastisera en del!

Celluliter hit och Celluliter dit

Abrakadabra, nu gör jag en

förvandlingsrit

Häck väck Du gamla fula

överhudsspäck!

I morgon när jag vaknar skall

jag baske mig ha en silkeslen

päronformad 20-års häck!

© Bi.P.E. 19 september 2000

Tonårs-biorytm